groepsfoto1

Geschiedenis van MVC Boszicht in het kort

In café Boszicht kwamen geregeld veel motorrijders bij elkaar.
Van het een kwam het ander en zo werd in 1995 door een aantal vrienden MC Boszicht opgericht, natuurlijk werd de club vernoemd naar het clublokaal Café Boszicht.
Dit café is nog steeds het vaste honk van de motorclub.

In 2009 is de naam veranderd in MVC Boszicht (MotorVriendenClub Boszicht).
Momenteel bestaat de club uit een 32-tal leden waarvan leeftijd varieert tussen de 20 en 65 jaar.
Onze club is absoluut niet merk of type gebonden. Of men nu een supersport, cruiser, chopper, ratbike of toermotor rijdt, het maakt niet uit.
Gezelligheid en samen rijden staan voorop.

Ons logo

In het begin hadden de clubleden allemaal vesten van spijkerstof. Hier was de naam M.C. Boszicht op gedrukt met strijkletters.
Bij een winkel in Roermond waar dit gedaan werd had men ook motieven van dieren, auto’s en motoren.
Deze kon men er gewoon met de strijkbout op strijken.
 Hier is toen “onze” zwarte panter uitgezocht.
Later is deze panter door iemand nagetekend om hier grote en kleine badges van te laten maken.

Onze Club

Alle motorrijders zijn welkom. Het maakt niet uit welk merk of type motor je rijdt. Wat we allemaal met elkaar gemeen hebben, is onze liefde voor het motorrijden.We zijn er om de belangen van de motorrijder in de meest brede zin te behartigen en die van onze leden in het bijzonder.

Al meer dan 20 jaar organiseren we een open evenement:

De Boszichtrit waarbij motorrijders uit de regio kennis kunnen maken met onze club en een mooie tocht door de omgeving kunnen rijden.

Daarnaast organiseren we voor onze eigen leden gedurende het hele jaar nog allerlei evenementen, zoals:

– Zondagsritten vanaf april t/m september, met onderweg een tussenstop, zodat iedereen elkaar onderweg nog even kan bijpraten

– Navigatie avonden voor aanvang van het motorseizoen om het veilig gebruik van motornavigatie te stimuleren

-Clubavonden (elke 3ezaterdag van de maand) om ervaringen uit te wisselen en vriendschappelijke contacten te onderhouden

-Een clubweekend in een van onze buurlanden. Hierbij hebben onze leden de kans om eens motor te rijden in een andere omgeving en na afloop gezellig samen te zijn.

-Bezoeken aan bevriende motorclubs in de omgeving om ervaringen uit te wisselen en de vriendschappelijke contacten te onderhouden.

-Deelname aan ritten van andere motorclubs in de regio.

-Stimulatie van deelname aan maatschappelijke evenementen als: begeleiding van truckruns, rijden met scholieren en gehandicapten.

Alle activiteiten worden georganiseerd door en voor de leden. Zo is een ieder betrokken bij het clubgebeuren, wat de gezelligheid vergroot.

MVC Boszicht – Putbroek