Clubweekend 2022

Eindelijk na 2 jaar was het weer zover een ouderwets clubweekend zonder restricties. Gewoon zonder mondkapje en QR-code bij elkaar zitten. Ook dit jaar begon het clubweekend om 9.00 uur met het traditionele ontbijt in Café Boszicht. Weer zeer goed verzorgd door ons lid van het eerste uur en Wirtin Ine. Na onze magen goed gevuld te hebben met spek met ei, vertrokken we omstreeks 9.45 uur richting de Eifel. Een route die ons via Belgie, Duitsland en Luxemburg naar ons hotel Funfmadelhaus in Lambertsberg zou brengen. Helaas kreeg een Ben na een 35 km met de pechduivel te maken, het wiellager van het voorwiel maakte wel erg veel en raar geluid, helaas was het geen optie om verder te rijden voor Ben. Na een belletje met het thuisfront werd en een busje geregeld en afgesproken dat hij met de auto zou nakomen. En zo kon de rest van de groep met een gerust hart hun weg vervolgen en de grens naar Belgie over te steken. Natuurlijk werd er in Belgie gestopt bij een Frietterie. Hier hebben we allemaal onze magen kunnen vullen en de blaas kunnen legen. Via mooie stuurwegen ging het richting Luxemburg waar we dachten lekker goedkoop te tanken. Maar net zoals bij ons in Nederland zijn ook in Luxemburg de prijzen flink gestegen. Na de tankstop reden we na enkele kilometers Duitsland in richting Lambertsberg. Aangekomen bij ons Hotel werden we verwelkomt door de leden die met de auto waren gereisd. Na vlug de spullen naar onze kamers te hebben gebracht werd het tijd voor een lekker duits biertje of wijntje. Het bleef nog lang gezellig op het terras.

Op zaterdag was er om 9.00 uur ontbijt en daarna zouden we vertrekken voor een rondrit door de Eifel en Luxemburg. De weergoden waren ons zeer goed gezind en met een stralend zonnetje aan de hemel vertrokken we om 10.00 uur voor een ruim 240 km stuurwegen. Een compliment voor Paul en Peter voor het uitzetten van de route. Mooie wegen en prachtig uitzicht hebben deze rit een van de betere gemaakt. Met een tussenstop bij een Kasteel waar Paul ons als een echte reisleider uitleg heeft gegeven over het kasteel. We laten wel even in het midden of het allemaal klopte of dat hij dit een beetje uit zijn duim heeft gezogen. Hierna werd er weer verder gereden en met de veerboot de grens van Luxemburg naar Duitsland overgestoken. Onze magen begonnen ook langzaam weer te knorren. En als een wonder reden we langs een bord met Imbiss erop. Hier hebben we onze lunch gegeten en daarna onze weg weer vervolgd. Met veel bochtige wegen kwamen we na een tankstop bij ons hotel aan waar de achterblijvers al op het terras zaten te genieten van een lekker drankje. Na het douchen en avondeten hebben we nog een gezellige avond met elkaar doorgebracht.

Na het ontbijt op zondagmorgen werden de spullen weer ingepakt. Na het maken van een groepsfoto werd er vertrokken richting ons mooie Limburg. Na een koffietop werd het ook tijd voor een tankstop. Bij deze stop kregen we ook eens beeld bij uitdrukking: Die Drei von der Tankstelle (zie foto’s). Bij het Belgische tankstation waar we gestopt waren bleek je met de pinpas maar bij twee (van de zes) pompen te kunnen tanken. Met Paul als pompbediende kon er vlug worden getankt en de route naar huis vervolgd worden. Omstreeks 16.30 kwamen we weer thuis aan en kunnen we terugkijken op een zeer geslaagd clubweekend 2022.